Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i95c82h95a30l 92Š65t46a26j15n68r25t 4914601852477

Dneska se z velke části léčí civilizacni nemoce. Vysoký tlak, kornateni tepen, špatná záda a klouby bez těžké práce , prokourene průdušky, ta část rakovin která je z kouření a nevhodné stravy.... Tohle všechno je něco, co člověk nemusí dostat, když dodrží zivotospravu, ale stejně to ma kde kdo. Z toho vyplývá jeden důležitý fenomen -všichni chceme být zdraví a silní, ale jen málo z nás je ochotnych pro to něco udělat. My prostě nechceme slyšet, že zdraví je dřina a současně ruleta. My chceme magickou střelu, zaklínadlo, které prostě chorobu vygumuje a všechno bude krásné a čisté. A v tomhle kontextu je třeba nahlížet na povídání o pilulkach všeho druhu.

Tady se bude dařit mytum protože přání je otcem myšlenky. Jediné, co může aspoň trochu fungovat, jsou tvrdá data a i u těch je třeba dat pozor, zda je někdo neprihnul.

Homeopatie vznikla, když moderní farmacie teprve zacinala. Lidé neznali aspirin nebo desinfekci, ale už byla formulovana teorie homeopatie. Přesto se homeopatie prosadila jen okrajově. Za těchto podmínek jé krajně nepravděpodobné, že by to nějak výrazněji fungovalo. Protože funkční věci pravidelně vítězí. Přitom i dnes je homeopatie dostatečně lukrativní obor, aby dokázal zorganizovat a opatřit soubory statistických dát, které by podporovaly názor o jejím fungování.

0/0
8.7.2019 12:23

M29i18r44e97k 86P26i29n58k45a97s 7942491967626

Homeopatie působí těm, co ji používají, dlouhodobě spíše vědecky těžko vysvětlitelné potíže.

http://www.vojtechkodet.cz/temata/okultismus/homeopatie-svedectvi-ex-homeopata.html

0/0
4.7.2019 19:06

S74t84a76n47i40s48l91a11v 51J66e55l24e79n 8622115366

Potíže, které popisuje ta paní, jsou spíše náboženského rázu. Z věd by k řešení jejích problémů byla možná použitelná psychologie nebo teologie.

0/0
6.7.2019 16:05

M39i93r49e51k 10P37i21n73k24a47s 7782631477846

Díky za přečtení a reakci. Jestli jste si povšimnul, problémy se přenesly na její děti. Podobných případů znám z okolí několik, včetně lékařsky diagnostikovatelných ( např. špatný krevní obraz ).

Ještě poděkuji autorovi článku, že zde toto varování v diskusi nechal a dál se už do debat o placebu či fyzikálních interakcích laikovi neznámých mísit nebudu :-). Přeji hezký den.

0/0
6.7.2019 20:19

S93t70a96n29i51s92l40a25v 22J54e98l36e16n 8912415416

Mně spíš připadá, že ty problémy se nepřenesly samy, ale své psychické problémy přenasla na své děti ta paní. Homeopatika v tom hrají podle mne jen roli nepodstatné rekvizity, na kterou to svedla.

0/0
8.7.2019 12:57

J11u49l94i44u70s 65M55a56k21s73a 7567645739269

Ani v blogu, ani v diskusi nebyl zmíněn fakt, že důležitým faktorem je imunita pacienta, která se dá ovlivnit psychickým stavem a tudíž placebo, nebo víra může podstatně ovlivnit probíhající nemoc.

Na zlomenou nohu, mají klasické léky stejný účinek jako homeopatické placebo.

Léčená rýma trvá týden, neléčená až sedm dní.;-D

0/0
4.7.2019 17:25

P11a23v47e14l 81P60o53k82o43r58n43ý 2986774370952

Placebo efekt mohl vznikat, když se lidé modlili za někoho, aby uzdravil.

0/0
4.7.2019 7:41

W10a10l14d80a 82W15i76n24t52e49r 6327149501719

Modlení funguje podobně, protože o "zásah" se prosí "vyšší moc" a ta zprostředkovaně "koná či nekoná". Podmínkou je, aby nemocný o tom věděl a pokud možno patřil do stejného fanklubu. V jiných kulturách si vystačí se šamanem, který váhou své autority zvyšuje úspěch "léčby" nebo "prokletí". Opět platí podmínka, že se "příjemce" musí dozvědět o nějakém proběhnutém rituálu. Homeopatika jsou o tom naprosto stejném - prodavač v bílém plášti uspěje s psychikou pacienta lépe, než pouliční prodavač v bundě a přitom prodávají to samé - vodu z vodovodu. :-)

0/0
4.7.2019 8:25

S40t29a82n59i48s38l97a23v 68J87e59l79e57n 8652605856

Existuje ještě druhý mechanismus. Je založen na tom, že lidé mají tendenci dávat větší váhu tomu, co podporuje jejich přesvědčení než tomu, co jejich přesvědčení odporuje. Takže pokud někdo věří v nějaký fenomén, má snahu zveličovat zprávy, které tuto víru podporují a bagatelizovat to, co by ji mohlo narušit. Výsledkem pak je, upevnění daného přesvědčení (bez ohledu na jeho správnost či nesprávnost).

Právě proto, že je tenhle psychologický mechanismus známý a ověřený, vypracovali vědci řadu postupů, které jeho působení odstíní. Dříve zmíněná metoda dvakrát slepých pokusů je jedním z takových postupů.

0/0
4.7.2019 9:09

W37a65l76d29a 24W72i56n60t91e42r 6947459331609

:-) Kvantovku bych do toho vůbec netahal jen proto, aby se něčemu dala důvěryhodnější nálepka a přitom vedle toho je negativně nahlíženo na vědu viz "něco vypovídá o vědcích" apod. Ona je totiž lapidárně o oddělených(!) elementech, které se tímto chovají podivně a neurčitě, jakoby hledaly konkrétní stav, ve kterém by se spolu s ostatními "zamkly", dokonce i nelokálně (neimplikuje se kauzalita, tudíž nejde o informaci) a proto se tyto separované vlastnosti elementů v interagujícím celku se svou "identitou" už nepromítají do makrosvěta, na což už v minulém století poukázal jeden pán s kočkou. Nějaká aqua normalis z homeopatické dílny tímto nemůže nasát nějakou kvantovou vlastnost látky, která se nacházela v její blízkosti - ta aqua už totiž je v konkrétním stavu, nikoliv superponovaném. To už je lepší ředění, které rovněž nesouvisí s kvantovou mechanikou. Ve stejném je to i s mozkem - žádné kvantové jevy se neaplikují z příčiny, že nejsou pro to podmínky, ale víc se jeví, že jakýsi pseudo-kvantový jev příroda mohla našidit právě přes to, co je pro echt kvantovku překážkou, tedy šum. Šum může být onou superpozicí, jako šum rozladěného rádia a teprve naladěním (interakcí) vystoupí z šumu konkrétní stanice (vyselektovaná informace). V mozku se o to "ladění" nejspíš starají "automatické" mozkové vlny od 1 do 100Hz, které v případě shody nebo podobnosti mezi uloženou zkušeností a projevu okolí zesílí (naladí) konkrétní informace. Možná toto neustálé opakující se připomínání v konfrontacích 100x za sec. stojí za vědomím z komplexní lokalizace z interakcí (delta vlna ve spánku "skenuje" s frekvencí asi 1Hz - to je asi málo k rychlé konfrontaci a proto nejspíš to bezvědomí). To se nemusí líbit duchovním, protože to by znamenalo, lapidárně, že vědomí je "pouhý" důsledek ze způsobu elektrochemického zpracování informace rychlou konfrontací, nikoliv příčina z obláčku. Lidé uhýbající před vlakem z plátna měli jinou zkušenost - s neexistující "kvantovou" homeopatií to nesouvisí.

0/0
3.7.2019 22:48
Foto

J41a38r48o41s71l27a23v 25H27e87r67d12a 5851445929335

Zvláště u zvířat a nemluvňat je silný efekt placebo. Takový pes, když si přečte, co má lék léčit, nutně musí podlehnout autosugesci.

+1/−1
3.7.2019 22:38

S35t29a57n90i63s93l47a73v 51J26e55l35e97n 8552945136

Může podlehnout sugesci páníčka, pokud tento umí číst nebo alespoň naslouchat homeopatickému věterináři.

Právě proto se pro ověření fungování skutečných léků vyžaduje, aby jejich účinnost prověřily dvakrát slepé testy. U homeopatik tento typ testů, pokud vím, požadován ani prováděn není.

+1/0
3.7.2019 22:53
Foto

J77a45r36o27s51l18a34v 88H67e23r50d58a 5411565709695

A to zvláště u léčení neduhů, které nejsou bolestivé nebo se ještě bolestivě neprojevily. Pak stačí pejsanovi vysvětlit, co mu hrozí a proč je třeba věřit homeopatii.

0/0
4.7.2019 3:42

S25t98a19n68i26s74l69a76v 43J10e67l29e11n 8672895286

Ten mechanismus bude nejspíš trošku jiný.

Pokud zde ale pravdivě popisujete to, co si myslíte, klidně to nadále berte jako dostačující model toho působení. Sice je asi velmi zjednodušený a trochu zkreslený, ale pro běžné použití to nevadí.

Jen bych při skutečných problémech důrazně doporučoval zkusit i jiné metody, protože placebo efekt má podle dostupných výzkumů několikanásobně nižší účinek ve srovnání s léčbou účinnými preparáty.

0/0
4.7.2019 6:39

W42a71l97d18a 98W65i15n83t21e33r 6127959791969

Za ten placebo-efekt v případě domácího zvířecího mazlíčka je zodpovědný člověk - jeho přístup, optimismus, žádná nervozita, očekávání kladného výsledku...všechno zvíře vycítí. Hodí-li se nějaké homeopatikum nemocné toulavé kočce, bude to bez efektu.

+1/0
3.7.2019 22:55

M24a20r68k83é65t82a 55N85o44v61o69t66n49á 4174179664689

Upřímně si myslím, že dnešní lékařský přístup nahrává nejenom homeopatům, ale všeobecně alternativní medicíně. V článku je trefně poznamenáno, že na akutní stavy jsou lékaři experti, o tom žádná, ale chronické nemoci jsou problém. A nedej bože, když nespadáte do žádné tabulky, to jste úplně ztraceni. V našem případě už rok a půl. Pětiměsíční užívání předepsaných opiátů, k potlačení příznaků a počkáme. Buď na smrt, nebo na zázrak (v případě zázraku pak hupky dupky na odvykačku). Záleží co přijde dřív.

0/0
3.7.2019 22:36

S55t60a40n97i84s72l60a26v 42J14e84l14e51n 8662805626

Jen jedno podstatné upozornění:

Lékaři neodmítají homeopatika kvůli srandaexperimentu s předávkováním, který je jako hlavní důvod uveden v článku.

Odmítnutí je založeno především na tom, že homeopatika nevykazují účinnost v korektně provedených dvakrát slepých testech. Těch testů byly provedeny stovky.

Dvakrát slepý test je metodika, která umožňuje s vysokou mírou pravděpodobnosti odfiltrovat placebo efekt (či obecně subjektivní vklad experimentátorů i pokusných osob) od skutečného (objektivního) účinku.

+4/0
3.7.2019 19:49

F13r53a18n41t82i33š45e85k 85L63u56f38t 2983648758

"Myslím si, že to nebude jen placebo efektem" - Tady není třeba si nic "myslet", bylo prokázáno, že účinek homeopatik je stejný jako u placeba. Takže naopak, není důvod si myslet že by to bylo čímkoli jiným.

0/0
3.7.2019 17:51

J14a66r42o39s34l46a83v 21K83o21t15l65a22b80a 3590567

Problém je cena. Chtít skoro stovku za v podstatě antiperle je prasárna.

0/0
3.7.2019 17:50

R28o98s68t53i14s22l60a34v 71S36z93e22r97u18d13a 8860438494183

Souhlasím.

0/0
3.7.2019 18:05

W10a83l33d51a 38W65i69n95t56e71r 6287799721149

Souhlasím, ale právě ta cena se významně podílí na placebo efektu (je to drahé a proto to musí fungovat), tedy v celé té psychologii má své místo, stejně jako kamenná prodejna, bílý plášť prodavače, regály s lahvičkami latinských názvů, šroubovaná řeč... co na tom, že když dojde "zboží", vytáhne se plato s prázdnými lékovkami na dvůr za prodejnou a zahradní hadicí se postříká vodou..."přejímka zboží" za 5 sekund, nalepování etiket za minutu. To je správný business...

+1/0
3.7.2019 19:31

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz