Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

R69a20d88e81k 37H13o24d53a62ň

29. 12. 2018 11:35

Zásadní problém spousty ekologů je neschopnost akceptovat statistiku. Solární a větrné elektrárny jsou pěkné, ale nutnost je zálohovat zdrojem s rychlou regulací de fakto znamená, že místo jedné (trochu špinavé) jaderky máte "čistou" OZE, a k ní fosilní zálohu, a navrch problémy s regulací. Porovnání nákladů na výstavbu JE vs OZE vs instalovaný výkon pak samozřejmě nutnost té fosilní elektrárny neřeší.

Přitom právě elektromobily by řešily nadbytek výkonu JE v noci... Někteří zelení tohle chápou, pro většinu je to ale zcela mimo jejich "chápání". Imho nejlepší cesta jsou stejně hybridy. Na cestu do práce elektřina, na dovolenou benzín

0 0
možnosti
JP

Mýliti se je lidské. Nejsem si jistý, ale mám dojem, že se tentokrát mýlíte Vy. Elektromobil bude součást celého systému, jeho důležitou vlastností kromě nezamořování ovzduší bude i pružná akumulace a uvolňování energie podle potřeby.

0 1
možnosti
RH

R49a36d86e20k 72H69o65d13a14ň

29. 12. 2018 11:39

Co přesně bude ta pružná akumulace? Jestli máte na mysli, že přebytek ee by šel do elektromobilů, v Kalifornii jim to vyšlo tak, ze kdyby využili vsechny akumulátory vč elektromobilů, mají k dispozici zásobu ee na 22 minut spotřeby... To by ty akumulátory musely být tak minimálně o 2-3 řády jinde, než jsou nyní, jinak je to plivnutí do moře.

0 0
možnosti
JS

Až na baterie válející se v lese vesměs souhlasím.

U těchto zachránců planety se manipuluje převážně s argumentem, že jeho používání neprodukuje tolik CO2 a to se hodí vládám k plnění svých závazků o jeho snižování.

Chtělo by to opravdu reálně srovnat, kolik CO2 vyprodukuje od výroby vozidla a baterií až po reálný 1km v provozu, vc nutnosti vybudovat infrastrukturu (jen pár % lidu si to bude přes noc nabíjet v garáži).

Nejsmutnější na to je, že to všechno zaplatí hlavně ti, kteří auto nemají.

0 0
možnosti
Foto

Zdroje (energie) jsou, jak už nám kdysi sdělil Špidla. Doporučuji serii Černé zrcadlo druhej díl Patnáct milionů meritů. ;-)

0 0
možnosti
VT

elektroauta = slepá větev auto průmyslu

1 0
možnosti
MM

Skvěle zpracovaný článek se spoustou zajímavých myšlenek.

Je vidět, že jste si o tom našel hodně informací.

Můžete nám vyplnit dotazník ohledně elektromobility?

https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

0 0
možnosti
VH

Přesné! Také jsem měl kdysi Zelené jako skvělou volbu. Leč mě z toho velice brzy sami vyléčili. Nechápu, proč se nevrací všechny PET lahve nevykupují byť jen za korunu... v HR to jde již dávno. No a elektrauta jsou jeden velký omyl. Tomu se USA jen může smát a dál vyrábí ty svoje pětilitry... 

2 0
možnosti
PS

Karma ! Mluvíte (píšete) mi z duše.

2 0
možnosti
AM

A14d34a61m 56M12a96l65ý

28. 12. 2018 9:38

Ekologové mají tento plán:

Krok 1 - přejít na elektromobily ( zakázat spalovací motory)

Krok 2 - mnohonásobné zdražení elektřiny

Důsledkem bude omezení počtu automobilů

Prostě zemský ráj to napohled

Ano určitě to je velmi neomarxistický přístup

2 0
možnosti
JV

J29i64r77i 35V92r27a47b70e42c

28. 12. 2018 9:26

Vy se mýlite. Vše se dá zálohovat a odborně recyklovat. V mnoha vyspělých zemích se to praktikuje. Ovšem "brzdy" vývoje byly a vždy budou.

0 0
možnosti
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1304x
Jsem člověk zajímající se o lidskou duši a její podstatu. Vyznávám svobodu myšlení a slova. Jsem autorem několika knih. Mé nejnovější knihy: Rytíři Slavelonu (2020) a aktuálně na Amazonu Schrödinger's cat and a new view of the world (2022).

Mé stránky: Kvantová duše, www.szeruda.cz

Seznam rubrik