Diskuse
Jiná cesta k Bohu?
Děkujeme za pochopení.
Z10d31e17n41e42k 20H85o51r79n14e79r
Tento článek je snůškou nesmyslů. Legrační vývody o tom, jak jeden "islám" vykládá zcela sjednoceně korán a příslušné texty není ani třeba po sté vyvracet. Nejtroufalejší lží je ovšem tvrzení o tom, že odpadlictví se v islámu trestá smrtí. A ́T autor doloží jedinou zemi na planetě, kde toto platí. Nikde, ani v Saúdské Arábii. Hlavně lidi nebuďte slepí.
K22a12r96e83l 46B40a36b43i31c33a
Snůška nesmyslů a legrační vývody - to je slabé, pane Hornere.
Vy přece máte na víc. Alespoň iracionální blamáž a svévolná manipulace od válečného štváče by měla zaznít od arbitra vašeho formátu na této platformě.
A pokud jde o trest smrti za odpadlictví, každý normální přece chápe, že to byla přenesená metafora.. (protože odstoupení z islámské víry se přece bezproblémově děje dnes a denně v jakékoli zemi světa)
B84o63h94u95m70í65r 93Š53i21m22e28k
Člověče! Začínáte urážkou světoznámého ve světě uznávaného českého teologa Tomáše Halíka, abyste nám prezentoval svůj dosti povrchní přístup k Bohu. Proto doporučuji myšlenky salesiána Ladislava Heryána v jeho knize "Exotem na této zemi", která vyšla jako Kniha roku 2016 Lidových novin.
J93a62n 59B83o92r30o90v41i13č31k45a
Halík je tak leda světově uznávaný pavědec a žvanil.
M59i78l53o66š 49D55v31o30ř77á41č24e66k
Agnostik by mohl rici. Buh? Proc ne. Kdyz dela cloveka lepsiho a ponechava mu dost prostoru pro nahled na Boha samotneho. Coz ovsem u 'stredovekeho' islamu a jeho stredovekeho vyznavace neplati.
Ale pomoci islamu se da dobre ovladat clovek a cela spolecnost. A to je to, co laka naseho mileho pseudokrestana Halika.
B22o45h70u53m90í96r 68Š91i60m27e13k
Zdá se, že jste od Tomáše Halíka nic nečetl, že? Ale kritizovat, kluci, umíte dobře!
L12i31b85o56r 42P23o40p90o80v42s59k45ý
Jaroslav Maxmilián Kašparů říká o Halíkovo toto:
Od mládí se znáte a přátelíte s Tomášem Halíkem, jenž se naopak netají tím, že Evropa má morální povinnost přijmout uprchlíky z Blízkého východu a Afriky i přes možná rizika. Není jeho rétorika někdy až agresívní vůči lidem opačného názoru a na škodu věci, nebo je opravdu zapotřebí do lidí vtloukat „dobro“ a smysl pro ně i tímto způsobem?
Tomáše Halíka znám pětačtyřicet let. Vedl mne v první etapě mého hledání víry a zůstanu mu za mnohé a mnohé vděčný. Ovšem na cestě jsme oba došli v jistém čase na křižovatku a Tomáš se změnil. Neříkám, že k horšímu, ale k jinému. On se vydal na cestu experimentu, já šel po staré cestě. Tomáš, osloven snad příklady sv. Augustina, který pro křesťanskou víru objevil Platona nebo sv. Tomáše Akvinského, který pro křesťanství objevil Aristotela, dopouští se experimentu a chce objevit pro křesťanskou víru její vylepšení skrze jiná náboženství a dokonce i ateismus. Zatím jeho snaha nevypadá na zdravé roubování, jako se to povedlo jeho dvěma předchůdcům, ale na křečovitý synkretismus. Potlesk a úspěch, který tím sklízí v určitých kruzích, může být pro něho aktuálně silně opojný. Leč, po takových opojeních zvečera, přichází střízlivé ráno.
B90o22h37u14m65í89r 97Š26i65m79e94k
Odkaz na Parlamentní listy mne překvapil, protože již delší čas vím své o Parlamentních listech. Nejde o fakta, jde o zájem čtenářů především. Pozoruhodné je, že si ani nedokáží ověřit základní informace o člověku, se kterým dělají rozhovor!
Každý člověk je limitován, i když má řadu vědeckých titulů. A s tím také musím přistupovat ke každému člověku a jeho myšlenkám.
Mrzí mne, že Parlamentní listy zneužívají vyslýchané osoby jen k potvrzení svých tezí. Neděláte to také tak? Rozumíte slovům Maxmiliána Kašparů, která citujete?
U Tomáše Halíka nejde o synkretismus! Ono se to těžko vysvětluje nevěřícímu, kterému je Bůh u zadele, ale i věřícímu ve starém duchu, který žije memorovaným katechismem a nemá zkušenost s prožíváním vztahu Bůh-člověk. Prostě víra je o něčem jiném, než si dokáže představit člověk proklamující se jako ateista nebo jako věřící, kterého ten ateista právem nebere, protože není pro něho autentický. Ateista nemůže věřit v Boha některých věřících. Ani moderní věřící v takového Boha nevěří!
Nelze mluvit o synkretismu teologa, pokud se snaží hledat to, co mají ve svém vztahu k Bohu společného věřící středověkého střihu, jejich kritici ateisté a moderní věřící stavějící na biblickém vnímání Boha i na svojí osobní zkušenosti. A samozřejmě i věřící jiných vyznání. Tomáš Halík je moderní teolog podobně jako P.P.František, Ladislav Heryán a mnoho dalších, kteří žijí svoji víru prožíváním vztahu člověka s Bohem.
J47a47n 31B76o98r44o44v38i84č41k75a
Všichni bohové jsou falešní a všichni proroci jsou buď šílení anebo lháři.
B51o45h63u98m87í17r 46Š50i42m34e62k
Škoda, toto myšlení Vás hodně omezuje!
M98i78r40o63s92l13a11v 62B11u47č32e35k
To téma je obrovské, dovolím si odloupnout. S Bohem, je to podobné - jako s prezidentem ! Spousta humbuku, publicity s dělením táborů ... Pak tedy otázka - Potřebuje člověk prezidenta, nebo prezident člověka ? Co by vlastně - Kterákoliv ! , vůdčí postava, bez lidí, bez jejich přízně dělala ? Komu by vládla , jaký by byl potom vlastně význam funkce samé ? ...Pak si lidé utvořili stát s jeho hiearchií funkcí ... Jak je to s Bohem, nevím, ale odpověď se nabízí sama ...
B41o55h46u13m73í13r 25Š70i90m50e66k
Letitá otázka! Co bylo dřív, slepice nebo vejce? Bůh stvořil člověka nebo člověk stvořil Boha? Nejsou ty otázky zbytečné? Nejhorší je, když člověk tvoří představu Boha podle sebe, podle svých deformit! Ale je to asi naopak:
Jsme takoví, jaká je naše představa o Bohu. Jde o to, zda seBoha bojíme, nebo zda jej skutečně milujeme a necháme se jím milovat. Jiná,třetí cesta neexistuje. (Ladislav Heryán: Exotem na této zemi)
- Počet článků 103
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1304x
Mé stránky: Kvantová duše, www.szeruda.cz