Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z50d22e92n30e65k 44H83o79r77n35e40r 4564161872343

Tento článek je snůškou nesmyslů. Legrační vývody o tom, jak jeden "islám" vykládá zcela sjednoceně korán a příslušné texty není ani třeba po sté vyvracet. Nejtroufalejší lží je ovšem tvrzení o tom, že odpadlictví se v islámu trestá smrtí. A ́T autor doloží jedinou zemi na planetě, kde toto platí. Nikde, ani v Saúdské Arábii. Hlavně lidi nebuďte slepí.

+1/−3
23.6.2017 13:28

K43a36r12e50l 83B26a88b43i95c27a 9393537944875

Snůška nesmyslů a legrační vývody - to je slabé, pane Hornere.

Vy přece máte na víc. Alespoň iracionální blamáž a svévolná manipulace od válečného štváče by měla zaznít od arbitra vašeho formátu na této platformě.

A pokud jde o trest smrti za odpadlictví, každý normální přece chápe, že to byla přenesená metafora.. (protože odstoupení z islámské víry se přece bezproblémově děje dnes a denně v jakékoli zemi světa)

+2/−1
23.6.2017 14:51

Z29d90e41n71e15k 92H18o87r41n17e39r 4164301922243

Vy máte pěkně rozházené neurony ;-D Bez problémů není nikdy nic, ani vystoupení z katolické církve v naší bezpečné zemi.

0/−7
23.6.2017 15:49

K24a34r79e31l 24B87a68b31i26c65a 9503607784965

No, když to říkáte vy...

Dovolil jsem si svůj příspěvek pojmout v intencích vašich reakcí zde: ( http://tomasvyoral.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170618_608368_blogidnes ) poznáváte? Jsem proto jen rád, když si nyní na to mohu přečíst vaši precizní diagnozu.

0/0
23.6.2017 16:54

P13a36v89e87l 91P57o44n97e83c 6104939252550

Islámská škola Hanafi věří, že žena nemá být zabita, ale pouze uvězněna do doby než buď zemře, nebo dokud se nenavrátí k Islámu. Ostatní islámské školy (Shafi, Maliki a Hanbali) se všechny shodují na tom, že trest za odpadlictví má být stejně přísný i pro ženy i muže, tedy trest smrti. Zdroj: https://wikiislam.net/wiki/Uvod_do_problematiky_odpadlictvi_v_Islamu

+4/0
23.6.2017 15:59

I94v94a 21D77o95l95a28n81s91k58á 2323796100600

> A ́T autor doloží jedinou zemi na planetě, kde toto platí. Nikde, ani v Saúdské Arábii. Hlavně lidi nebuďte slepí.<

Pane Hornere, neni roku kdy k nam neprijde nejaka zprava a video o smrtelnem lyncovani muslimskym davem za udajne rouhani nebo odpadlictvi.

Minimalne se za takovy prohresek odsuzuje do vezeni kde uz se o vas nejaci horlivi vyznavaci Allaha postaraji. Sledovala jsem zblizka soud s odpadlikem v Egypte. Dostal nekolik let a uz se nejaky horlivec tazal, zda ho muze beztrestne zabit kdyz je oficialne neverici pes. Ano, trest smrti za opadlictcvi nemusi byt uzakoneny, ale praxe je uplne jina. A pokud vim, v Iranu je skutecne takovy zakon. Hlavne nebudte slepy.

+2/0
24.6.2017 7:16

M69a25r16t64i41n 39Š90u37l80á49k 1276387440791

V Súdanu oficiální soud odsoudil těhotnou ženu k trestu smrti za konverzi ke křesťanství. V tomto příadě byla omilostněna kvůli mezinárodnímu nátlaku na Súdanskou vládu, ale právo Sharia je v Súdanu zjevně oficiální.

https://www.rt.com/news/159176-sudan-court-woman-christianity/

http://www.bbc.com/news/world-africa-27979782

+2/0
24.6.2017 9:55
Foto

J25a49r79o36s98l41a72v 36P15t86á53č63e59k 4242209761674

Hehehe, alespoň je s Vámi legrace. Vysokoškolsky (alespoň to o sobě tvrdíte), ale i středoškolsky, vzdělaný člověk by měl umět pracovat se zdroji. No nic, udělám to za Vás.

Zemí na světě, kde je trest smrti za apostázi, je 13. Všecičky jsou islámské. Jsou to: Afghánistán, Irán, Malajsie, Maldivy, Mauritánie, Nigérie, Pákistán, Katar, Saudská Arábie, Somálsko, Súdán, Spojené arabské emiráty a Jemen

http://www.huffingtonpost.com/2013/12/10/atheists-death-penalty-_n_4417994.html

+2/0
24.6.2017 20:20

B18o90h96u74m82í77r 45Š61i84m64e66k 3231700604674

Člověče! Začínáte urážkou světoznámého ve světě uznávaného českého teologa Tomáše Halíka, abyste nám prezentoval svůj dosti povrchní přístup k Bohu. Proto doporučuji myšlenky salesiána Ladislava Heryána v jeho knize "Exotem na této zemi", která vyšla jako Kniha roku 2016 Lidových novin.

:-)

+1/−4
23.6.2017 9:25
Foto

J61a47n 65B52o78r95o79v68i86č42k19a 5293213770794

Halík je tak leda světově uznávaný pavědec a žvanil.

0/−3
23.6.2017 10:47

B75o26h14u81m18í46r 47Š15i41m71e44k 3731240764154

Ve vašich očích...

+1/0
23.6.2017 11:02
Foto

J22a43n 36B84o12r22o58v67i96č70k37a 5323193410734

V očích jeho stoupenců jistě ne ;-D

0/−1
23.6.2017 11:41

M57i33l83o15š 88D50v19o88ř51á30č23e41k 2335798440314

Agnostik by mohl rici. Buh? Proc ne. Kdyz dela cloveka lepsiho a ponechava mu dost prostoru pro nahled na Boha samotneho. Coz ovsem u 'stredovekeho' islamu a jeho stredovekeho vyznavace neplati.

Ale pomoci islamu se da dobre ovladat clovek a cela spolecnost. A to je to, co laka naseho mileho pseudokrestana Halika.

+5/−4
23.6.2017 8:05

B65o90h80u30m75í91r 35Š74i66m26e57k 3171200794244

Zdá se, že jste od Tomáše Halíka nic nečetl, že? Ale kritizovat, kluci, umíte dobře!

:-)

+2/−2
23.6.2017 9:31

M37i73l67o23š 20D88v18o86ř64á13č53e84k 2635878790354

To neni kritika. To je pohled na nej a prijeti Halika jako takoveho. A to jsem se vzdal uvedeni tvrdsiho pohledu na nej jako obchodniho cestujiciho s virou.

+2/−1
23.6.2017 10:30

B87o61h49u71m40í37r 21Š96i65m97e19k 3471710914124

Toť prosté, Tomáše Halíka neberete takového, jaký je, ale jak vyhovuje Vašim představám! Je to dnes velmi časté, ale nepřínosné! Vy se nesnažíte Tomáše Halíka pochopit, Vy prostě trváte na svojí přestavě. To není dobré!

+2/−1
23.6.2017 10:36

M78i70l16o85š 67D64v66o34ř42á56č14e25k 2265318170704

Mozna jsem ve svem agnostikovani vic krestan jak ateista. To je mozne. Tomu by pak pohled na T. Halika odpovidal.

0/0
23.6.2017 10:43

B86o86h90u69m54í70r 18Š82i10m62e70k 3571220794704

Ano, i věřící starého, klasického střihu Tomáše Halíka nenávidí... Protože jim bourá zaběhané mýty!

0/0
23.6.2017 11:06
Foto

J25a72r10o73s23l56a12v 22P69t31á37č17e24k 4362219931754

Někdy si přečtěte, co o Halíkovi píší opravdoví filozofové. Halík je jen nafoukaný hloupý žvanil, co umí dělat dojem na podobně postižené.

+1/−1
24.6.2017 20:23

L58i36b32o59r 80P31o57p18o61v33s84k15ý 9939187218617

Jaroslav Maxmilián Kašparů říká o Halíkovo toto:

Od mládí se znáte a přátelíte s Tomášem Halíkem, jenž se naopak netají tím, že Evropa má morální povinnost přijmout uprchlíky z Blízkého východu a Afriky i přes možná rizika. Není jeho rétorika někdy až agresívní vůči lidem opačného názoru a na škodu věci, nebo je opravdu zapotřebí do lidí vtloukat „dobro“ a smysl pro ně i tímto způsobem?

Tomáše Halíka znám pětačtyřicet let. Vedl mne v první etapě mého hledání víry a zůstanu mu za mnohé a mnohé vděčný. Ovšem na cestě jsme oba došli v jistém čase na křižovatku a Tomáš se změnil. Neříkám, že k horšímu, ale k jinému. On se vydal na cestu experimentu, já šel po staré cestě. Tomáš, osloven snad příklady sv. Augustina, který pro křesťanskou víru objevil Platona nebo sv. Tomáše Akvinského, který pro křesťanství objevil Aristotela, dopouští se experimentu a chce objevit pro křesťanskou víru její vylepšení skrze jiná náboženství a dokonce i ateismus. Zatím jeho snaha nevypadá na zdravé roubování, jako se to povedlo jeho dvěma předchůdcům, ale na křečovitý synkretismus. Potlesk a úspěch, který tím sklízí v určitých kruzích, může být pro něho aktuálně silně opojný. Leč, po takových opojeních zvečera, přichází střízlivé ráno.

Zdroj: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Myslitel-lekar-a-clen-Rady-CT-Max-Kasparu-Evropa-je-nepojizdny-vrak-Mocni-si-preji-aby-ho-nekdo-ukradl-proto-tupe-jasaji-nad-stehovanim-narodu-Tomas-Halik-toho-znam-dlouho-414006

+7/0
23.6.2017 8:02

B84o87h52u26m56í92r 23Š83i74m30e48k 3261630924564

Odkaz na Parlamentní listy mne překvapil, protože již delší čas vím své o Parlamentních listech. Nejde o fakta, jde o zájem čtenářů především. Pozoruhodné je, že si ani nedokáží ověřit základní informace o člověku, se kterým dělají rozhovor!

Každý člověk je limitován, i když má řadu vědeckých titulů. A s tím také musím přistupovat ke každému člověku a jeho myšlenkám.

Mrzí mne, že Parlamentní listy zneužívají vyslýchané osoby jen k potvrzení svých tezí. Neděláte to také tak? Rozumíte slovům Maxmiliána Kašparů, která citujete?

U Tomáše Halíka nejde o synkretismus! Ono se to těžko vysvětluje nevěřícímu, kterému je Bůh u zadele, ale i věřícímu ve starém duchu, který žije memorovaným katechismem a nemá zkušenost s prožíváním vztahu Bůh-člověk. Prostě víra je o něčem jiném, než si dokáže představit člověk proklamující se jako ateista nebo jako věřící, kterého ten ateista právem nebere, protože není pro něho autentický. Ateista nemůže věřit v Boha některých věřících. Ani moderní věřící v takového Boha nevěří!

Nelze mluvit o synkretismu teologa, pokud se snaží hledat to, co mají ve svém vztahu k Bohu společného věřící středověkého střihu, jejich kritici ateisté a moderní věřící stavějící na biblickém vnímání Boha i na svojí osobní zkušenosti. A samozřejmě i věřící jiných vyznání. Tomáš Halík je moderní teolog podobně jako P.P.František, Ladislav Heryán a mnoho dalších, kteří žijí svoji víru prožíváním vztahu člověka s Bohem.

+1/−3
23.6.2017 10:31
Foto

M87i67l94o98š 84F57. 20P43e51c52h65a60r 3333261170755

Doufám, že nechcete tvrdit, že je Max Kašparů věřícím„ve starém duchu, který žije memorovaným katechismem a nemá zkušenost s prožíváním vztahu Bůh-člověk“.

A mrzí mě, že namísto zamyšlení nad jeho slovy shazujete se stolu diskusi poukazem na PL. To mi přijde docela unfair.

+1/0
23.6.2017 11:31

B25o54h38u47m68í76r 28Š64i22m47e84k 3591810404544

Tak abychom si rozuměli. Nepovažuji za nic neslušného, když sdělím zkušenost s Parlamentními listy a když váhám, zda právě zde nedošlo k posunu v diskusi. Také při respektování osobnosti Maxmiliána Kašparů, kterého si vážím, si nejsem jist, do jaké míry může jít o vůli (technická analogie) mezi tím, co říkáme, a co myslíme. S úctou a bez urážek, prosím! Nemyslím si, že by Maxmilián Kašparů žil jen memorovaným katechismem. Je to poctivě hledající chlap! Ale mluvit o synkretismu u Tomáše Halíka není trefné, což už jsem tu někde vysvětloval. Také nepopírám, že pochopit Tomáše Halíka není jednoduché a že vyžaduje velkou důvěru k Bohu a upřímné hledání.

0/0
23.6.2017 12:59
Foto

J68a76r96o46s98l19a35v 14P74t53á10č73e90k 4412899661664

Chcete říci, že to pan Kašparů neřekl? Nebo to neplatí, protože to řekl pro PL? Nezdá se Vám taková argumentace slaboduchá?

+1/−1
24.6.2017 20:35
Foto

J54a36n 11B18o63r18o28v89i75č43k72a 5193353830694

Všichni bohové jsou falešní a všichni proroci jsou buď šílení anebo lháři.

+4/−6
23.6.2017 7:13

B22o20h91u56m28í69r 76Š13i88m50e63k 3921680134364

Škoda, toto myšlení Vás hodně omezuje!

+2/−1
23.6.2017 10:36
Foto

J33a32n 79B27o15r54o39v46i14č67k77a 5553323740624

Ano, myšlení omezuje. Mimo něj je totiž už jen nemyšlení. Tam patří kategorie, o nichž píši.

0/−3
23.6.2017 10:48

B93o49h69u40m61í79r 48Š43i48m95e76k 3331210674984

Myšlení omezuje? Neomezuje! Rozvíjí člověka! Pokud se nespokojujeme s falešnou iluzí, která je v rozporu s realitou.

+2/0
23.6.2017 11:09
Foto

M20i49l39o17š 77F24. 81P73e87c87h50a24r 3533371360565

Vypuštěním slova „toto“ se dopouštíte dosti podlé, ale také velmi průhledné demagogie.

+4/0
23.6.2017 11:32

M64i41r91o25s78l16a60v 54B96u81č33e95k 6833203841904

To téma je obrovské, dovolím si odloupnout. S Bohem, je to podobné - jako s prezidentem ! Spousta humbuku, publicity s dělením táborů ... Pak tedy otázka - Potřebuje člověk prezidenta, nebo prezident člověka ? Co by vlastně - Kterákoliv ! , vůdčí postava, bez lidí, bez jejich přízně dělala ? Komu by vládla , jaký by byl potom vlastně význam funkce samé ? ...Pak si lidé utvořili stát s jeho hiearchií funkcí ... Jak je to s Bohem, nevím, ale odpověď se nabízí sama ... :-)

+1/−2
23.6.2017 7:04

B44o92h35u60m96í84r 49Š92i63m94e82k 3441320554704

Letitá otázka! Co bylo dřív, slepice nebo vejce? Bůh stvořil člověka nebo člověk stvořil Boha? Nejsou ty otázky zbytečné? Nejhorší je, když člověk tvoří představu Boha podle sebe, podle svých deformit! Ale je to asi naopak:

Jsme takoví, jaká je naše představa o Bohu. Jde o to, zda seBoha bojíme, nebo zda jej skutečně milujeme a necháme se jím milovat. Jiná,třetí cesta neexistuje. (Ladislav Heryán: Exotem na této zemi)

:-)

+1/0
23.6.2017 11:01



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.