Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč se nedokážeme poučit

28. 04. 2017 19:24:07
Zkoušeli jste si někdy položit otázku, proč se naše civilizace snaží zničit samu sebe? Možná se to nebude líbit, ale pokusím se odpovědět.
  1. Lidé nemají vědomí vyššího smyslu naší existence zde na Zemi a ve vesmíru. Sou­časné vědecké paradigma tvrdí, že život a naše existence je jen zcela náhodnou ano­málií uprostřed neživého vesmíru, která nemá žádný smysl a z hlediska pravděpo­dobnosti se již nikdy nebude opakovat. Je-li toto paradigma pravdivé, co byste lidé, pro Boha, po lidech chtěli?
  2. Víra v Boha nestačí. Může být totiž pokřivena skrze náboženství, která jsou lidským produktem. Pokud člověk věří, měl by mít k Bohu osobní vztah. Víra nestačí. Víra skrze prostředníka ve formě církevních a náboženských institucí lehce svede člověka na scestí. Ortodoxní náboženství bývají horší než ateismus, protože se dají snadno využít pro manipulaci s věřícími.
  3. Náboženství zvláště ty primitivní jsou skvělým prostředkem pro manipulaci s lidmi skrze „vyvolené“ prostředníky. Víra „v Boha“ pak usnadňuje lidem jít na smrt i za­bíjet lidé jiné víry a nevěřící. V podstatě to samé jsou ideologie. Ideologie jsou převle­čená nábožen­ství a náboženství jsou převlečené ideologie. Lidé to ale nevidí nebo nechtějí vidět.
  4. Nevěříme-li v Boha, pak všechna náboženství jsou si rovna. Ta mírumilovná i ta, která si v rámci své mírumilovnosti žádají smrt nevěřících, bití žen či vraždy ze cti. Však nechme bláznům jejich bláznovství hlavně, že máme svobodu vyznání.
  5. Lidé jsou přesvědčeni, že nemají duši – nesmrtelnou duši. To, co v nás myslí, má být náš mozek. Smrtí těla prý končí vše. Nemá tedy smysl být příliš čestný, poctivý, statečný, protože prach jsi a v prach se obrátíš. Není však špatné, tyto ideály vyža­dovat u druhých. Počítá se jen to, co si člověk nahrabe, nakrade, užije, pokud mu na to nepřijdou. To je strategie: Po nás potopa. Podle ní žije spousta lidí.
  6. Když lidé nevěří, že jejich existence v nějaké formě pokračuje i po smrti, o to větší mají ze smrti strach. Hodnota života je pak kladena na první místo, bohužel už ne kvalita lidského života. Zbožňování hodnoty života se pak projevuje snahou zabránit trestům smrti i pro ty nejhorší zločince nebo snahou zabránit těžce nemocným lidem podstoupit eutanázii a ochránit si zbytky své důstojnosti. Co na tom, že lpěním na životě za každou cenu, trpí kvalita lidského života.
  7. Zoufalá snaha zachovat život, způsobuje také obrovské přemnožení lidského druhu. Lidé se množí jako králíci, ale kupodivu ne v zemích, které jsou schopny své potomky uživit, zabezpečit a poskytnout jim vzdělání a kvalitní život. Vyčerpávají se tak zdroje Země – schopnost lidi uživit. Místo toho, aby se nenásilně lidská porodnost regulo­vala nebo se alespoň uměle nepodporovala tam, kde se lidé nedokáží postarat sami o sebe, čeká se na katastrofu ve formě války, vyčerpání zdrojů či jiné pohromy.
  8. Mnoho lidí = klimatická smrt. Ekologové stále bojují s klimatem a vymýšlejí ne­smyslné gigantické projekty, jak zabránit oteplování Země. Přitom by stačilo, kdyby lidí na Zemi bylo míň. To by ale zas korporacím poklesly zisky a ekonomové by ne­mohli rozvíjet své nesmyslné věčně-růstové scénáře a teorie.
  9. Lidé v Evropě nejenže nevěří, že mají duši, nevěří ani na to, že jejich duše se nějak vyvíjí. Prostě berou, že je, co je. Co si myslíme, musí být pravda – to jen ostatní se stále mýlí a tvrdí nesmysly. Nevěříme tedy ani v karmu a znovuzrození – ve vývoj duše skrze prožívání ne jednoho ale řady životu. Nevěříme tedy ani na to, že zlé činy, kterých se dopouštíme na ostatních, se nám vrátí. Pokud není vyšší spravedlnost, lidská nám může být jen k smíchu.
  10. Nevěříme-li ve vyšší spravedlnost, zoufalá snaha vybrousit lidskou spravedlnost do dokonalosti je marná. Peníze si obvykle najdou cestu, jak z právních kliček vybruslit. Lidské právo tak, bohužel, velmi často selhává, když jde o spravedlnost a nápravu křivd mezi lidmi.
  11. Když uvážíme, kolik miliard lidí se dnes nachází na Zemi a jak tomu bylo v minulosti, zřejmě nemohou se kolem nás pohybovat jen samé vyspělé mnohokrát inkarnované duše. Spíš to vypadá na invazi pitomců – pardón, mladých duší.
  12. Nevěříme-li v karmu a znovuzrození, jako prostředek vývoje lidské duše, můžeme snadno tvrdit, že jsme všichni stejní. Prostě ze dvou miminek se ve stejném prostředí stanou dvě stejně vyspělé osobnosti. Proč je jedno nadané a druhé ne prý mohou jen geny. Nejlépe je pak vytvořit ve školách podmínky, aby se děti dostaly na stejnou úroveň – na tu nižší. Naopak to, bohužel, nejde.
  13. Když nevěříme na duši, jak bychom mohli věřit na kolektivní duši dle pana Junga. Pak samozřejmě ten, kdo se narodí ve Francii, je hned Francouz, v Belgii se rodí jen samí Belgičané, v Německu Němci (čisté árijské rasy) a v Británii ryzí Britové se svým pověstným břitkým humorem.
  14. Když nevěříme na kolektivní duši, samozřejmě nemůžeme věřit na archetypy. Přece bychom nevěřili, že v našem nevědomí existují nějaké pravzory, které ovlivňují naše myšlení, natož že tyto pravzory existují nezávisle na nás a jako antičtí bohové si s námi hrají.
  15. Nevěříme-li na Boha – vyšší Já, nemůžeme věřit ani na Ďábla – náš Stín. Nevěříme tedy ani na to, že nás či celé skupiny lidí může posednout Zlo – vědomé a existující. Světové války, genocidy Židů či Arménu to byly zřejmě jen takové lidské excesy stejně jako nadcházející další války a genocidy.
  16. Na to, že nevěříme na Stín, dokážeme tento archetyp skvělé promítat na skupiny lidí – všichni musíme věřit, že za vše může Putin a jeho Rusko. Lidi, kteří jsou proti migraci muslimů, jsou xenofobové, islamofobové či rovnou nacisti.
  17. Nevěříme ani na to, že potlačená sexualita a emoce se vracejí jako Stín. Není nám tak ani divné, proč feministky, lesbičky a homosexuálové vítají své islámské bratry, kteří je s potěšením zahubí. Není nám ani divné proč jsou muslimové v Evropě snad ještě radikálnější než ve svých rodných zemích. Prostě jsme jim věnovali méně lásky, než od nás očekávali.
  18. Shrnuto a podtrženo – prostě chybí nám vědomí a vědění. To je asi jediný lék na to, co se děje po celém světě, kromě dobré zbraně samozřejmě.
Autor: Rostislav Szeruda | pátek 28.4.2017 19:24 | karma článku: 21.17 | přečteno: 481x


Další články blogera

Rostislav Szeruda

President non grata

Pan prezident Miloš Zeman vyhrál demokratické volby. Dobojováno jest – přesto zbraně zřejmě hned tak ještě neutichnou. Miloš Zeman se nezmění a jeho oponenti také ne. Čeká nás další hodně perné i peprné prezidentské období.

28.1.2018 v 17:23 | Karma článku: 31.35 | Přečteno: 899 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Má existence vesmíru význam?

Má existence člověka jako vědomé bytosti ve vesmíru nějaký význam? Jsou dvě možnosti – nemá absolutně žádný význam anebo má absolutní význam. Záleží na tom, zda vesmír bez přítomnosti vědomé inteligence může existovat.

21.1.2018 v 17:46 | Karma článku: 18.49 | Přečteno: 622 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Volme prezidenta, volme dobře!

Jakého prezidenta chceme, jakého si zasloužíme a jakého si nakonec zvolíme? Záleží nám na tom? Přijmeme vítěze a zapomeneme na poražené? Budeme své volby litovat? To jsou otázky, na něž se již brzy dozvíme odpověď.

7.1.2018 v 17:49 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 484 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Zakažme dětem pohádky!

Podle „odborníků“ prý pohádky nejsou pro děti vhodné, protože jsou plné předsudků a archaických stereotypů. Mají v nich být skryty škodlivé ideologie, rasová jednotvárnost a, bože představ si, i nenávist k ženám.

28.11.2017 v 18:33 | Karma článku: 36.64 | Přečteno: 1294 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Bohumír Šimek

Theodicea – semestrální práce U3V

Základním problémem je přítomnost zla ve světě. Přijmeme-li axiom, že Bůh je nanejvýš dokonalý, nanejvýš dobrý, že je zdroj lásky, že je všemohoucí... pak je tu otázka, kde se vzalo zlo ve světě.

17.2.2018 v 21:56 | Karma článku: 7.29 | Přečteno: 139 | Diskuse

Marek Trizuljak

Totalita, propaganda, manipulace - Vše pomine, žádný strom neroste až do nebe

(Na okraj diskusního pořadu Václava Moravce) Lze plíživý nástup totality včas rozpoznat a jak je možné se bránit? Jak vypadá nástup totalitního režimu, kde má kořeny totalitní myšlení, jaká je síla propagandy a manipulace?

17.2.2018 v 20:53 | Karma článku: 11.59 | Přečteno: 320 |

Jan Rezler

Moje cesta k dýmce

Vyrostl jsem v kuřáckém prostředí. Otec je vášnivý kuřák, matka příležitostná společenská kuřačka. Já sám jsem si začal pohrávat s kouřením již před patnáctým rokem svého věku.

17.2.2018 v 17:07 | Karma článku: 8.70 | Přečteno: 132 | Diskuse

Štěpánka Bergerová

Jak je někdy dobré nebavit se s novináři …

Na jedné straně fandím a držím palce našim sportovcům k úspěchu, na druhé straně je lituji a trpím s nimi, když musí stále dokola odpovídat na méně či více hloupé dotazy novinářů.

17.2.2018 v 16:59 | Karma článku: 32.35 | Přečteno: 966 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Nová zkratka: COS

V noci se vrátili z dovolené naši mladí. Kde byli? V Egyptě. V sobotu dopoledne jsme na parkovišti potkali syna švagrové s rodinou. Měli zavazadla. Kam jedete, ptáme se. Domů, vracíme se z dovolené. Kde jste byli? V Egyptě.

17.2.2018 v 15:46 | Karma článku: 13.90 | Přečteno: 653 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 21.37 Průměrná čtenost 1075

Jsem člověk zajímající se o lidskou duši a její podstatu. Vyznávám svobodu myšlení a slova. Jsem autorem několika knih. Aktuálně mi vychází kniha: Nový pohled na lidskou duši a vědomí.  www.szeruda.cz





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.