Korona postrach

8. 03. 2020 11:00:15
Jsou témata, o kterých se člověku nechce vůbec psát, ale nakonec mu to nedá. Masové šílenství zvané koronavirus pokračuje a bude se dál stupňovat. Máme se bát?

Jeden bloger tady psal něco ve smyslu, že se nemusíme koronaviru bát, že zabíjí jen staré a nemocné. To asi ty starší a nemocné moc neuklidnilo. Nepotěšilo to asi ani ty, co mají starší rodiče, prarodiče či někoho blízkého s vážnou nemocí. V jiných článcích se člověk dočte, že se máme bát koro­naviru asi tak, jako se bojíme chřipky. S tím už bych souhlasil více.

Těsně před 18-náctými narozeninami jsem dostal běžnou chřipku. Týden jsem se léčil na chřipku, pak jsem se rozhodl jít o tři dny dříve na kontrolu. Od obvodní doktorky mě už od­vážela sanitka přímo do nemocnice na oddělení intenzivní péče. Prý jsem udělal rekord střediska v sedimentaci. V nemocnici zjistili, že mám oboustranný zápal plic, zánět osrdeč­níku, zánět pobřišnice a, protože jsem kašlal jako zasloužilý tuberák, mi udělali test na TBC a zjistili, že mám také kvasinky v plicích. Rodičům sdělili, že by se měli připravit na to, že asi nepřežiju příští tři dny. Mě to naštěstí neřekli, a tak tu dnes můžu psát tento blog.

Vzpomínám si, že jsem byl trochu zmatený a bylo mi divné, že mě dnem i nocí ošetřuje ta samá sestra, jen uniformu si mění. Pak jsem zjistil, že ty sestřičky byly dvojčata. Díky skvělé práci doktorů jsem se po třinácti dnech na oddělení intenzivní péče dostal z nejhoršího. Byla to zajímavá zkušenost, ale raději už nikdy více. Proto bych už si nedovolil bagateli­zovat chřipku a tudíž ani koronavirus. Vždycky se to může zvrtnout v něco horšího i u těch mladých a zdra­vých. To ale neznamená, že by se měl těchto nemocí člověk nějak přehnaně bát.

Možná je ten virus jako chřipka. Možná je horší. Jeho šíření už asi nezastaví žádné pokuty za porušení karantény ani hranice států. Ty mohou jeho šíření akorát zpomalit, což je důležité z hlediska kapacit nemocnic. Než bude k dispozici antivirus, už ho nebude asi ani potřeba. Tento virus může zastavit buď sluníčko, nebo statistika. V tom horším druhém případě se zastaví, až se nakazí a projde si touto nemocí většina z nás.

Vzpomínám si, že když jsem bojoval s tou svou chřipkou, která přešla v těžký zápal plic, kromě doktorů a mladého věku mi hodně pomohlo obyčejné dýchání. Prodýchával jsem plíce, jak jsem se to naučil na hodinách jógy. Vždy je lepší, když se člověk rozhodne poprat se s ne­mocí a nenechá to jen na lékařích. „Když mě tu máte, tak mě dejte do pořádku,“ asi není ten správný přístup. Dejte se na prevenci. Kromě otužování a vitamínů, i štamprle slivovice může znepříjemnit cestu koronaviru do vašeho těla.

Jako pacient nejsem nic moc. Když už se rozhodnu s nějakou nemocí navštívit svou dok­torku, obvykle se zastavím na vstupu do čekárny, udělám čelem vzad s tím, že se raději uzdra­vím sám, než čekat tu hroznou frontu a nakazit se několika dalšími nemocemi. Epidemie koro­­naviru může být paradoxně první, která čekárny nezaplní, ale naopak vyprázdní.

Doufejme, že koronavirus nepřejde v korunavirus, který poničí naší ekonomiku a vysaje naše peněženky. Buď­me rádi, že nemáme Euro, protože Eurovirus by mohl být prý i smrtelný, jak tvrdí ekonomové.

Mimochodem, na internetu se objevilo, že koronavirus už chytil i Chuck Norris. Prý už ho ale zase pustil.

Autor: Rostislav Szeruda | neděle 8.3.2020 11:00 | karma článku: 13.65 | přečteno: 444x

Další články blogera

Rostislav Szeruda

Jak nám ukrajinská krize zavařila doma

Válka na Ukrajině nám přinesla ekonomickou krizi – obrovskou inflaci, nedostatek plynu, velké zdražení paliv a energie, migraci. Kdoví, co nás ještě čeká? A za všechno může Putin. Opravdu za všechno?

11.9.2022 v 17:44 | Karma článku: 45.25 | Přečteno: 6481 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Co nám válka na Ukrajině ukázala 2

Stejně tak jako jsem proti dráždění a provokování divokých zvířat a považuji za velmi ne­ro­zumné zahrávat si s těmi velkými, silnými a v případě ohrožení agresivními, byl jsem vždy také proti tomu zahrávat si s ruským medvědem,

25.8.2022 v 17:29 | Karma článku: 29.73 | Přečteno: 1018 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Co nám válka na Ukrajině ukázala

Co nám válka na Ukrajině ukázala? Za prvé, že přísloví, že není radno dráždit hada holou nohou a také medvěda, potažmo ruského, zadní částí těla, stále platí. Jinak hrozí, že o něco, co je nám blízké a bylo samozřejmé, přijdeme.

16.8.2022 v 17:26 | Karma článku: 38.80 | Přečteno: 1557 | Diskuse

Rostislav Szeruda

Rozhovor s ďáblem 4

V roce 1937 začal psát Napoleon Hill, autor bestselleru Myšlením k bohatství, knihu Jak přelstít ďábla. Tato kniha je velmi troufalá a nadčasová. Představuji si, na co by se zeptal pan Hill ďábla dnes a jakou by dostal odpověď.

28.1.2022 v 17:42 | Karma článku: 18.08 | Přečteno: 370 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Ladislav Pokorný

Kateřina Konečná nechtíc prozradila, že dnešní komunistické názory jsou naprosto nelidské

O tom, že se komunisté nepolepšili a že jsou pátou kolonou putinovského Ruska, víme už dlouho. Ale že komunisté dnes vyhánějí demokratické politiky z televizních studií, otřáslo námi všemi. Kde se nová komunistická zvůle zastaví?

19.3.2024 v 0:59 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Eva Kislingerová

Budeme válčit se Slovenskem?

Z vyjádření některých politiků může nezúčastněný pozorovat nabýt dojmu, že diplomatické vztahy se Slovenskem jsou na bodu mrazu. Z médií to vypadá, že válka začíná a u Hodonína bude tanková bitva.

18.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 20.99 | Přečteno: 468 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak s Babišem dohnat a předehnat ne Západ, ale Putinovo Rusko?

Západ se nám rozpadá před očima. Zato Rusko doslova vzkvétá. S doháněním Západu je konec, teď už nám zbývá, než jen dohánět a předhánět Rusko...

18.3.2024 v 11:15 | Karma článku: 18.04 | Přečteno: 222 | Diskuse

Jiří Turner

Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“

Co intelektuál, to antisemita a nepřítel Izraele a FF UK jako líheň „hamásníků“. A pak tu máme ty naše angažované umělce, jako je Klus. Emoce, které vyvolává palestinsko-izraelský konflikt, už asi mnohým trochu zatemňují mozek.

18.3.2024 v 11:05 | Karma článku: 29.06 | Přečteno: 4651 | Diskuse

Petr Šindelář

Jurečka bez změn v zákonech a ústavě touží zvýšit zaměstnanost!

Na pomoc si vzal počítače a na výběr vzdělávacích kurzů zavedl e-shop. Nárok na dávky chce ztížit a zájem o práci na venkově naopak zvýšit. Premiér ale tvrdí, že 2 miliardy korun ve prospěch venkova nevydá a státní rozpočet...

18.3.2024 v 9:52 | Karma článku: 11.85 | Přečteno: 221 | Diskuse
Počet článků 103 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1304

Jsem člověk zajímající se o lidskou duši a její podstatu. Vyznávám svobodu myšlení a slova. Jsem autorem několika knih. Mé nejnovější knihy: Rytíři Slavelonu (2020) a aktuálně na Amazonu Schrödinger's cat and a new view of the world (2022).

Mé stránky: Kvantová dušewww.szeruda.cz

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...